Dissabte es va inaugurar a la Sala dels Trinitaris l’exposició “24.XI.18”, de l’artista sabadellenc Alfons Borrell amb una selecció dels seus últims treballs inscrits, la majoria, entre els anys 2016 i 2018.
Aquestes darreres obres, que destaquen per la seva concreció i depuració, reclamen a l’espectador formes d’experimentació lliures i obertes per sentir-les i transitar-les. Alfons Borrell (Barcelona, 1931) concep la pintura com un espai de relació amb el món i, a la vegada, com un impuls, una emoció. La seva obra es caracteritza per la importància del color i es debat entre la subtilitat i la intensitat, entre l’obertura vers la natura i el replegament introspectiu.
Vinculat des del 1955 al llenguatge de l’abstracció, ha estat influenciat en diferents moments de la seva vida per Anglada Camarasa i Brossa, dos artistes que, més enllà d’una estètica, li aporten una actitud vital i ètica en front de l’art. La pintura abstracta de Borrell és considerada com una de les més importants de les que s’han produït a Catalunya.
La seva llarga trajectòria inclou fites tan rellevants com la de 1978, quan va tenir una exposició individual a l’espai 10 de la Fundació Joan Miró i va coŀlaborar amb la revista Èczema. També va ser seleccionat per participar a l’exposició “Seny i rauxa. 11 artistes catalans”, al Centre Georges Pompidou de París. Entre 1983 i 1996 va ser professor de pintura a l’Escola Illa, escola municipal d’arts i oficis de Sabadell. El 1986 va presentar un projecte d’espai públic a Sabadell que no es va acabar duent a terme. El 1987 va realitzar la seva primera exposició individual a París. Borrell va participar el 2003 a l’exposició del 25è aniversari de la Fundació Joan Miró. El 2006 es va inaugurar al Centre Cultural Tecla Sala de l’Hospitalet de Llobregat l’exposició retrospectiva “Alfons Borrell o la celebració del color”, que va itinerar al Museu d’Art de Sabadell el 2007.
El 2010 el pintor va exposar a la Galeria Joan Prats-Artgràfic, on es va presentar el llibre de l’artista Vocals, amb poemes d’Arthur Rimbaud i editat per Edicions Origami. El MACBA va adquirir, per a la seva col·lecció, un conjunt de dibuixos de Borrell de finals dels anys setanta, els quals van formar part de l’exposició sobre els seus fons, que es va presentar a Barcelona i a Corea. Aquell mateix any, l’Ateneu Barcelonès, coincidint amb la remodelació i restauració de l’edifici de la seva seu, li va encarregar una obra permanent de grans dimensions per a l’entrada de l’auditori. El 2014, dins la VII Nit del Galerisme, va rebre els Premis GAC organitzats per les tres associacions de galeries del país: el Gremi de Galeries d’Art de Catalunya, l’Associació Art Catalunya i l’Associació Art Barcelona. Se li dona el guardó honorífic en reconeixement a la seva trajectòria i al seu “paper clau” en la difusió de l’art.
L’acurada selecció d’obres que es podran veure a Sala dels Trinitaris ha anat a càrrec de la comissaria Patricia de Muga, galerista vinculada a la Sala Joan Prats de Barcelona.
La mostra es podrà visitar fins al 13 de gener de 2019 de dimecres a divendres de 17 a 20h, dissabtes de 18 a 20h i diumenges de 12 a 14h.