El 3 de Vuit

Regull avisa que una marca turística sense el Penedès és un “engany” PDF Imprimeix Correu electrònic
Economia - GENERAL
altEl castell de Castellet i la Gornal es va convertir dimecres en el centre neuràlgic del món econòmic del Penedès. La Fundació Pro Penedès hi va organitzar una conferència a càrrec del catedràtic d’Economia Aplicada de la UAB i director de l’Anuari Econòmic Comarcal de Caixa Catalunya, Josep Oliver, que va aplegar més d’un centenar de persones del món vinícola, industrial, sindical i polític. Els va atraure el títol de la conferència magistral: “L’economia, l’endemà de la crisi”, en la qual Oliver va dissertar sobre la necessitat de preveure l’escenari a mig termini i no pensar només en el curt termini, quan l’economia presenti símptomes evidents de recuperació.
La marca Penedès
La conferència era el gran al·licient de l’acte, però hi va haver un debat espontani que va eclipsar l’acte. Es tracta de la marca turística que aquests dies es debat entre diferents organismes i que ha d’incloure el Penedès. El sector turístic és un dels motors de l’economia, un cop haguem superat la crisi, i per això el president de la Fundació Pro Penedès i alcalde de Vilafranca, Pere Regull, s’ha marcat com un dels objectius bàsics la presència clara del nom Penedès en tots aquells missatges publicitaris destinats als turistes.
La preocupació de Regull té raó de ser perquè en el debat, en el qual participen la Diputació de Barcelona i diferents consorcis públics i privats de les comarques del Penedès i el Baix Llobregat, està prenent força la idea que la marca turística sigui “Costa de Barcelona”, acompanyada per l’eslògan: “Mar, modernisme i Penedès”. Davant aquesta proposta, Regull hi ha presentat batalla i es nega, en rotund, a acceptar que el nom Penedès no figuri a la marca pròpiament. Regull sosté que la marca és inamovible i que l’eslògan, en canvi, pot canviar-se quan es consideri oportú amb el risc que Penedès quedi exclòs de les campanyes de promoció adreçades als turistes.
En la croada particular de Regull per aconseguir el repte de privilegiar el Penedès en els missatges publicitaris, dimarts vinent hi ha una cita important. Es reuneixen els diferents membres del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès en el qual són representats els ajuntaments de Vilafranca i Sant Sadurní, la Unió Empresarial del Penedès, la DO Penedès, Uvipe, la Cambra de Comerç i la mateixa Diputació de Barcelona. Aquests dies Regull està buscant complicitats entre els diferents representants perquè la proposta d’integrar el Penedès a la marca amb fórmules com ara Barcelona Penedès o Costa Barcelona Penedès sumi adhesions.
“Engany”
Entre els arguments de Regull en pro de la marca Penedès n’hi ha un que considera definitiu: “Si venem el Penedès com a Costa Barcelona els turistes vindran a Vilafranca i preguntaran quin carrer porta a la platja”. Per tant, “estarem enganyant els turistes”.
Regull alerta que aquest missatge pot ser contraproduent i acusa els que volen fer veure que posant Penedès a l’eslògan ja queda garantida la presència del territori en els missatges promocionals.
Un altre aspecte que no acaba de convèncer l’alcalde de Vilafranca és l’àmbit que integra la marca en debat. Regull no troba prou correcte l’encaix de les comarques del Penedès amb la del Baix Llobregat i aposta perquè la marca promocional s’adeqüi al territori que marca la vegueria Penedès, és a dir, l’Alt Penedès, el Baix Penedès, el Garraf i el sud de l’Anoia.
Les receptes d’Oliver
El debat sobre la marca turística demostra la intensitat amb què els agents econòmics de la comarca es miren el futur més enllà de la crisi. I en aquest sentit el catedràtic Oliver va donar algunes receptes i consells per empènyer els empresaris a forjar un escenari de placidesa i creixement.
El gran missatge d’Oliver va ser que “el país és massa pessimista en el curt termini i massa optimista en el mig i llarg termini”. En aquest sentit va advertir que quan d’aquí a alguns trimestres ens diguin que els indicadors demostren que hem sortit de la crisi allò no serà el final de tots els mals, serà el moment de diagnosticar, conjuntament, què cal fer a partir d’aleshores.
Oliver pensa que la construcció no tornarà a funcionar com ho ha fet fins ara i caldrà sumar esforços en estratègies compartides. Per això va valorar molt positivament que el III Pla Estratègic de la Fundació Pro Penedès englobi el Penedès i el Garraf. Diu que caldrà fer un debat serè i enraonat i només d’aquesta manera podrem afrontar amb garanties el futur més a llarg termini.
En aquest sentit, també Pere Regull va apuntar que la crisi ha permès allunyar pressions empresarials i això beneficiarà aquest col·loqui asserenat que reclama el catedràtic d’Economia Aplicada.
comentaris
Afegeix un comentari nou RSS
+/-
Opina
Nom:
Correu:
 
Títol:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

Altres Notícies

  • 10.09.10 Actualitat | BAIX PENEDÈS
    El president del Comité Unitari de Personal (CUP) de l'Ajuntament de Calafell, Javier Estepa, tot i que l'alcalde, Jordi Sánchez, es va negar a signar el nou conveni laboral del consistori, ha destacat que finalment la voluntat de l’equip de govern és la d’aprovar el conveni quan més aviat millor i alhora avançar la realització de l’estudi i valoració dels llocs de treball que es pretén es pugui aplicar abans de finals d’aquest any.
  • 09.09.10 Actualitat | ALT PENEDÈS
    Set empreses s’han presentat al concurs públic per a l’adjudicació de la Zona de Desenvolupament Prioritari (ZDP) que correspon a la zona de l’Alt Penedès/Alt Camp, en concret al parc eòlic que la Generalitat va aprovar per instal·lar al terme municipal de Pontons un màxim de 33MW. En aquesta primera fase que consistia a acreditar la suficiència documental, finalment han estat 20 les empreses que en el conjunt de Catalunya, on hi ha un total de set ZDP, han superat els barems i han acreditat la seva capacitat legal, tècnica i econòmica-financera per prendre part en el concurs de licitació final. L’objectiu final a Catalunya és arribar als 3.500 MW d’energia eòlica instal·lats l’any 2015 que recull el Pla de l’Energia de Catalunya.
  • 09.09.10 Societat | VILAFRANCA
    altA partir d’aquest diumenge 12 s’establirà a la prohibició de circulació i d’estacionament la plaça de Jaume I, entre les 10 del matí i les 12 de la nit. Amb aquesta mesura es pretén guanyar per als ciutadans un espai de lleure sense vehicles en el nucli antic de la Vila.
  • 09.09.10 Societat | VILAFRANCA
    altEl cos d’Agents Rurals de la Generalitat (CAR) de l’Alt Penedès va sorprendre fa un parell de setmanes dos pescadors de nacionalitat romanesa que havien pescat 84 carpes sense disposar de llicència administrativa, dins dels límits del refugi de pesca del Pantà de Foix, just al terme municipal de Castellet i la Gornal. La zona en què els pescadors denunciats pescaven, protegida pel PEIN i per un Pla especial de protecció (Parc del Foix de la Diputació de Barcelona), és una espai de reproducció de la carpa, un fet que explica la diversitat de mides dels exemplars capturats (entre sis i quaranta centímetres de llargària).
  • 09.09.10 Societat | VILAFRANCA
    alt“Fer una pàgina web que sigui molt propera a la ciutadania”. Aquest és l’objectiu principal que ha portat Esquerra de Vilafranca ha elaborar una nova pàgina web, segons paraules del secretari de política municipal i membre de la comissió electoral, Albert Zafra. La web, “més dinàmica que l’anterior”, és operativa des d’aquesta setmana, ofereix un disseny totalment renovat, modernitzant-la i adaptant-la d’aquesta manera a la nova imatge del partit, i permet que els continguts es puguin compartir a través de les xarxes socials (facebook, twitter).
  • 09.09.10 Societat | VILAFRANCA
    Un any més amb l’arribada del setembre, passats els mesos d’estiu i coincidint amb l’inici del nou curs acadèmic arriben també els problemes habituals i de cada any amb el transport públic per carretera amb bus de la línia Vilafranca-Barcelona que cobreix la concessionària Hispano Igualadina-Monbús. Aquests dies ha arribat a la nostra redacció la queixa d’alguns usuaris d’aquest servei públic que han vist aquests dies com novament i sense previ avis la companyia suprimia alguna de les expedicions.
  • 07.09.10 Societat | BAIX PENEDÈS
    L'Ajuntament de Calafell ha signat un conveni pel qual es permet proveir d'accés a Internet per banda ampla a través de radiofreqüència a un seguit d'urbanitzacions del municipi.

Miradors

Carr_Avinyo
Fontrubi
Paisatge_penedes
web-CANTALLOPS-Alt-Peneds
web-CASTELL-DE-SUBIRATS-I-MONTSERRAT
web-Can-Cruset-avui
web-Capella-S-Miquel
web-Crestabocs---CANTALLOPS-020
web-Font-Cusc
web-IMG_4821m2
web-Imagen-leica-francesc-689
web-MIRADORS-DEL-PENEDES-1-8-10-DES-DE-FONTRUBI-1
web-MIRADORS-DEL-PENEDES-1-8-10-SANTA-FE-DEL-PENEDS
web-MIRADORS-DEL-PENEDES-1-8-10-des-de-Fontrubi
web-MIRADORS-DEL-PENEDES-CASTELL-DE-SUBIRATS-I-SANT-SADURNI
web-MIRADORS-DEL-PENEDES-SANT-MARTI-SARROCA
web-Mare-Rfols
web-Mas-Pontons
web-Masia-Sub
web-Mirador-de-Vilafranca-2
web-Montmell
web-Ovell-c
web-Posta-dijous
web-SANT-SEBASTIA-DELS-GORGS-1
web-SANTA-FE-DEL-PENEDES
web-SANTA-FE
web-SDC10227
web-SDC10342
web-SDC10344
web-SDC10397
web-SDC10734
web-SDC10738
web-SDC10748
web-SDC10943
web-SDC10976
web-Sant-Sebastia-dels-gorgs
web-Santa-fe---Marta-Fos-1
web-Santa-fe---Marta-Fos-2
web-Torre-Subirats
web-Vinya-C
web-Vinya-i-roselles
web-desde-Fontrub
web-habitacion-vistas-2
web-pacs
web-vinyes-Fontrubi
web-vista-casa-2
web-vista-casa-rural
web-vistas-entorno-2
web-vistas-entorno_picnik