El 3 de Vuit

El monument Als Castellers fa nosa a alguns veïns del Centre de Vilafranca PDF Imprimeix Correu electrònic
Actualitat - VILAFRANCA
alt “Volem que es recuperi l’essència original de la plaça de Jaume I i que el monument als Castellers sigui traslladat a un altre espai de la vila”, aquesta és la reivindicació més sonada que fa la junta de l’Associació de veïns del centre, entitat que des de fa un any i mig torna a estar activa i que pot generar una gran controvèrsia a la vila. De fet, el 3d8 a través del nostre web destina l’enquesta setmanal a preguntar sobre aquesta qüestió que segurament obrirà un llarg debat els propers dies a Vilafranca.En concret, el que demana la junta de veïns del centre és que es recuperi l’essència original de la plaça Jaume I d’abans del 1963, any que va ser col·locada l’obra realitzada per Josep Cañas. altPels veïns, el monument també entorpeix el pas dels vianants que vénen del passeig de la banda de la biblioteca Torras i Bages, sobretot si es va amb cotxet o algun carretó, i a vegades també acostuma a ser un obstacle important per a la circulació. En aquest sentit, també han reclamat que desaparegui la zona blava de tota la plaça Jaume I i que es guanyi tot l’espai prioritzant el passeig per als vianants. Finalment han llançat el suggeriment que la Font dels Alls pugui ser el futur destí del monument.
Aquesta és una de les moltes reclamacions que la junta de l’associació de veïns del Centre va fer-li a l’alcalde, Pere Regull, a la darrera reunió que van mantenir tot just la setmana passada. En aquesta es va plantejar la possibilitat d’establir un protocol que reguli els horaris dels espectacles musicals que es fan al llarg de l’any al centre, en concret a les places de Jaume I, a la de Sant Joan i de la Vila. Aquest és un dels grans maldecaps dels veïns que viuen en aquestes zones i que constantment han de patir els sorolls dels espectacles que a l’estiu solen ser gairebé habituals i que s’allarguen fins a altes hores de la matinada. El que es vol aconseguir amb aquest protocol és una hora límit per als espectacles però que aquest límit comprengui també el desmuntatge de tot plegat. Des de l’associació expliquen que durant tot l’estiu des del Vijazz i fins la festa major és gairebé cada cap de setmana i a l’hivern sol ser cada dos o tres, “entenem que els espectacles de festa major siguin molts al centre però volem que la resta de l’any es reparteixin els actes per totes les places de la vila”. I ho argumenten dient que el 60% dels actes de la vila es fan al centre. En aquest protocol també es vol que s’incloguin sancions en cas de no complir aquests horaris.
Totes aquestes reclamacions van sortir d’una sèrie de neguits, queixes i propostes fetes durant la darrera reunió que una trentena de veïns van mantenir. D’aquella trobada també en van sortir les preocupacions que hi ha, deixant a banda els sorolls nocturns i la circulació, de la recollida de brossa amb la reclamació d’aconseguir fer el porta a porta i així eliminar contenidors de la via pública i la neteja dels carrers, problemes que acostumen a ser reiteratius al centre.
Àngels Bascuñana i Josep Maria Feliu, presidenta i vicepresident respectivament, de l’associació han explicat que una altra demanda que es va fer a l’alcalde és que tots els carrers del barri passin a ser de plataforma única. També es vol que els veïns del centre disposin d’abonaments a les zones blaves del barri assegurant que “les persones que viuen al centre i no tenen pàrquing puguin tenir alguna facilitat per aparcar prop de casa seva”. En aquest sentit volen que el nou pàrquing de la rambla serveixi per eliminar zona blava del centre.
De moment l’Ajuntament ja ha cedit a l’associació el futur local, en concret un espai a Can Trabal, a la plaça de Jaume I. La intenció és inaugurar-lo el proper estiu i organitzar-hi activitats, cursets i tallers de tota mena. És aleshores quan es farà una captació de socis més intensa.
comentaris
Afegeix un comentari nou RSS
+/-
Opina
Nom:
Correu:
 
Títol:
 
Laia  - NO!   |IP:88.19.135.xxx |30-10-2009 09:57:22
Crec que és un disbarat, no molesta pas el monument! però que voleu una plaça per vosaltres sols?

Visc al carrer de sota i passo hi gairebé cada dia i mai he pensat que em feia nosa el monument!!! Al contrari m'encanta on està!

Crec que a moltissims Vilafranquins no els hi agradarà gens aquesta idea! a mi tampoc.
pep  - potser   |IP:88.15.147.xxx |30-10-2009 10:30:59
I per què no? No es tracta que desparegui potser cambian el lloc. la visió de tot lo que es fa a la plasa seria mes bona potser
Robert  - Per Favor!   |IP:77.224.33.xxx |30-10-2009 10:34:33
això és pel què serveix una associació de veïns? No té cap altre problema el Centre? La prioritat és canviar el monument? anem arreglats....
david  - poca feina   |IP:89.107.50.xxx |30-10-2009 10:36:59
doncs això, que alguns tenen poca feina...
l'historic  - Doncs jo també ho crec   |IP:62.57.200.xxx |30-10-2009 10:37:22
Jo també estic d'acord en què el monument es pugui canviar de lloc. No sé si a la font dels Alls o aprofitar que d'aquí a poc s'ha d'urbanitzar la rambla. M'agradaria molt retornar a la imatge del 1963 sense el monument. La visibilitat des de la biblioteca canviaria radicalment. M'agrada el monument als Castellers però estic d'acord en canviar-lo de lloc. Si el traiem podriem aprofitar tal i com diuen els veins en fer una plaça de Jaume I molt més digna.
Josep Maria  - Doncs jo ho veuria bé...   |IP:80.58.205.xxx |30-10-2009 10:48:09
Doncs jo crec que no és mala idea, encara que en el meu cas segurament pesen més els criteris d'estètica paisatgística... a mi personalment m'agradaria tenir una visió més oberta de la plaça sense obstacles al mig. A més, crec també que potser en un altre lloc el monument podria lluir més i tot, i això també s'ho mereix el món casteller, una cosa no treu l'altra.
ÀNGELS  - poca feina   |IP:88.15.147.xxx |30-10-2009 11:03:17
Amb les coses que hi ha per arreglar al centre... vaja tocada de nassos!!! que us ha fet el monument? es collonut on està ara.
Llegim-ho tot  - és una proposta de millora   |IP:83.42.97.xxx |30-10-2009 11:12:09
La proposta és canviar-lo de lloc i que la plaça guanyi espai i la visió que hi havia des de la Biblioteca cap a Santa Maria, amb un passeig que va quedar mutilat. No és l'única notícia de l'Associació de veïns, estaria bé acabar de llegir la pàgina 8 (ho dic pel Robert Per Favor! i l'Àngels -poca feina) una altra cosa són els titulars de la premsa.
jo  - identitat   |IP:88.15.147.xxx |30-10-2009 11:35:46
ho he llegit tot i tot i així em sembla que no cal canviar res. és un signe d'identitat de vilafranca
després de llegir-ho  - després de llegir-ho   |IP:83.42.97.xxx |30-10-2009 12:12:36
bé doncs després de llegir-ho pots passar-hi aquesta tarda o la del dilluns i ja diràs que et sembla. Com a signe d'identitat ningú parla de destruir-lo, només de canviar-lo a un altre espai on llueixi mes i no malmeti un espai que ja existia. Alguna vegada els canvis costen, i ens encallem en el que tenim, cal mirar més enllà.
Com diu el text de l'interior, és una de les propostes de millora del barri del centre, n'hi ha moltes més que de ben segur tothom hi esta d'acord, però és clar, les coses positives es veu que no generen titulars... En qualsevol cas és evident que hi haurà opinions per tots els gustos. Segur que si es decidís posar ara aquest monument o qualsevol altra, tothom diria que la Plaça ja esta bé com està.
Laia  - identitat plaça   |IP:88.19.135.xxx |30-10-2009 12:44:06
Penso que el monument casteller ja forma part de la plaça, a més és un lloc on hi ha molts edificis emblemàtic de la vila( Sta. Maria, la biblioteca, el palau Baltà, museu del vi...) i el monument ja forma part d'un d'ells!

Crec que no fa nosa per res!!!
La plaça llueix amb els castells, porta més de 40 anys allà i ara no és hora de canviar-ho!!!
mes coses  - mes coses   |IP:79.156.14.xxx |30-10-2009 14:04:07
la plaça te prou entitat amb els elements que hi havia abans del monument. A més amb el temps s'han perdut els xiprers que hi havia al seu darrera, fent que ara venint de la bilbioteca es vegi la part del darrera, que no te cap sentit.
No se si heu provat de sortir de la plaça en direcció a l'església amb un cotxet o una cadira de rodes quan esta plena de cotxes a banda i banda. impossible, i les voreres no tenen prou amplada.
Martí  - A mi no em molesta   |IP:77.210.137.xxx |30-10-2009 14:12:58
A mi m'està bé allà on és. De fet si us hi fixeu només estem donant bombo a una noticia de portada. Jo crec que hi ha coses més importants a Vilafranca a millorar, no cal gastar-se una calerada a moure un monument quan encara queden moltes coses que no estan bé.
xavi  - poca feina   |IP:79.144.19.xxx |30-10-2009 17:20:40
Voleu dir que no hi han altres problemes mes importants per preucupar.vos, ara us fa nosa quants de l'associacio recorden la plaça sense el monument? despres de 40 anys d'existencia, posat a treure podriem enderrocar la casa que hi ha al final de la rambla de St.Francesc,podriem canviar el monument a Mila i Fontanals per que abans no hi era i posats tambe hauriem de haver fet el sotarrament de la via ben fet.
toni  - intervenció integral   |IP:81.184.12.xxx |31-10-2009 06:45:02
Em sembla que no és questió només del monument. la plaça jaume I requereix una intervenció integralk per endreçar-la. Si amb aquesta intervenció s'aprofita per repensar on ha d'anar el monument, doncs, endavant. A veure com s'acaba. Ara, amb la que està caient a l'ajuntament, no crec que els importi gaire ara m,ateix això.
Francesc Palau  - Al Vijazz l'hi aniria perfecte   |IP:88.29.188.xxx |31-10-2009 16:24:53
M'agradaria expressar el meu suport i el de tota la junta de l'Acadèmia Tastavins del Penedès devant la iniciativa de treure el monument dels Castellers de la seva actual ubicació i trasladar-lo a un lloc on llueixi molt més. Pensem q Santa Maria mai ha estat una plaça castellera i a més a més, el monument no te res que veure amb l'estil arquitectònic de la resta d'elements q formen tant Santa Maria com Jaume I. A més a més, i com a tall d'anècdota, dir-vos q permetria ampliar l'aforament del Vijazz, ja que podriem enretirar l'escenari!
Roc   |IP:87.219.78.xxx |01-11-2009 15:42:59
que no teniu prou puesto per la pista de gel?????us eu begut l enteniment....te collons la cosa.....mai tindreu el recolzament del poble!!!!!!!!
M. Rosa   |IP:81.184.12.xxx |01-11-2009 16:44:51
Hi ha coses més importants pel poble que decidir si el monument es queda o es canvia de lloc.
estiuejant  - pista de gel tampoc   |IP:83.44.168.xxx |02-11-2009 10:17:23
doncs pel que jo se els veïns tampoc volen la pista de gel, que per cert em sembla un nyap i a mes tota l'aigua que utilitza és POTABLE, després fan campanyes per estalviar aigua...
Roc em sembla que confons els veïns (la gent que viu al centre) amb el Centre Vila (els que hi tenen negoci)
el monument es pot canviar no passa res, segurament es pot fins i tot trobar un lloc on faci més goig i la plaça hi guanyaria
El guardià de la cripta  - no sigueu totxos   |IP:83.44.168.xxx |03-11-2009 01:04:46
A més la plaça i la vila han canviat molt des del 1963. Molt més trànsit i ara s'hi celebren actes molt mes multitudinaris:vijazz, ball de foc i molta mes gent a l'entrada de sant fèlix, no veig per què ha de ser dramàtic un possible trasllat del monument, només cal pensar un bon lloc on resituar-lo i que tots hi guanyem. L'argument de que ja fa 45 anys que hi és i que ja esta bé com està no s'aguanta per enlloc, pesen mes les raons pel trasllat, sigui l'any vinent o el 2011.
David   |IP:62.57.200.xxx |03-11-2009 08:15:25
Endavant amb el canvi. Que es facin les propostes per la nova ubicació i que Vilafranca voti.
Moondonville   |IP:81.33.113.xxx |03-11-2009 17:05:32
Aquest és el monument més lleig que existeix a Vilafranca. Quan el van col•locar érem en una època que els franquistes manaven a l’Ajuntament i, per tant, poca cosa si va poder fer per evitar la seva promoció. En aquell moment els prohoms de la Vila tots eren del Frente de Juventudes o del Movimiento Nacional. Hem de tenir en compte que en aquell moment ja es va qüestionar molt, tant per d’ubicació del monument com per l’artista escultor Josep Cañas de Banyeres que no era cap joia que diguem. És inqüestionable que la seva ubicació va malmetre la fisonomia d’una plaça que tenia una perspectiva molt interessant amb la rambleta de castanyers i l’antiga casa pairal de Josep Torras i Bages al fons.
Aquest monument per la seva configuració ha d’anar arrambat a una paret. Recordo que a l’època d’inaugurar-lo fent broma dèiem de col•locar-lo al cementiri, però donat que el cementiri de Vilafranca és molt senyorial això el malmetria.
En fi, m’alegraria que l’esborressin del mapa vilafranqu...
Jaume  - consulta ciutadana   |IP:82.159.148.xxx |04-11-2009 13:24:02
Veig que hi ha molta diversitat de parers. Ara que estan de moda les consultes ciutadanes, seria bona idea fer-ne una a Vilafranca sobre la reubicació o no del monument als castellers.
Josep Oriol  - DESFEM TOT UN CONJUNT   |IP:77.224.33.xxx |05-11-2009 08:20:51
Treurem tambe les terrasses dels bars, ja que entorpeixen el pas del viananats. Hi tornarem a posar el mercat de melons. I pel que fa a la Font dels Alls, que s'arrengi que es dels pocs llocs que encara tenim sombra a l'estiu
3 de vuit en vermell  - setmanari o opinió????   |IP:83.36.29.xxx |05-11-2009 20:57:22
a veure quina conclusió en fa el responsable dels titulars 'negatius' cap a la proposta de traslladar el monument als castells després de tot el que s'ha escrit en aquest apartat per opinar sobre la proposta, i del resultat de l'enquesta. sr rafeques faci de director de diari i si vol expressar la seva opinió faci una carta com la resta de lectors, la seva opinió no es mereix un titular mes gran que la de la resta de mortals
Antoni  - Frivolitats   |IP:81.184.13.xxx |08-11-2009 11:22:07
Qué és que no hi han problemes més greus a Vilafranca?

En plena crisi, a algunes persones els hi adradaria més dedicar esforços i diners al trasllat del monument (que personalment no és que m'agradi com a obra d'art...), que a dotar Vilafranca de polítiques dedicades a l'ocupació.

És lamentable l'actitud provinciana de molts Vilatants, i de no pocs del seus representants polítics. Deixin el monument en pau i facin quelcom d'útil per aquesta Vila!!!.
Monica  - Monument ?   |IP:81.184.12.xxx |08-11-2009 20:57:00
Posats a dir i fer tonterias el podrien posar a la rotonda de la "mondonguilla sideral" com algù la va anomenar, aixi es farian companya mutua, ya que tots dos son com a minìm llexets, pero mai a la font dels alls¡he¡
kpòhh  - n´j´k   |IP:62.57.204.xxx |10-12-2009 19:21:12
khrwwweeeeeeeeeeeweweweeeeeeeeewweweweweqweweqewqeweWESRTTTYJHJHfhgjhj
dtyersthrshfhjg-lpkouuiy7889990966gjhfscg mj guyvgvcxgfvvbjkdhf
dfhfxvbmx,fhg
maria  - Uhum   |IP:81.33.162.xxx |29-01-2010 19:10:49
Bé, doncs posats a fer, canviem també Santa Maria ja que està caient per dalt. Agafem pedra per pedra i la portem a la Girada. No em direu que no fotria patxoca al final de la rambla!! Així el centre quedaria més visual.
La meva pregunta és: la pista de gel no és una molèstia?
Que l'associació de veïns faci propostes com: CANVIAR LES PUTES RAJOLES DEL CENTRE DE VILAFRANCA. Si amics meus, si plou i caus, veus les estrelles ah! i el monument dels castellers de fons també...
Per favor...
Perdin el seu temps en pensar com poden fer perquè les rajoles del centre no matin velles (i no tant velles) i deixin-se de tantes tonteries.
Anna  - Siguem oberts!   |IP:88.26.98.xxx |21-02-2010 11:36:47
Jo ESTIC D'ACORD amb l'històric, amb el llegim-ho tot i també amb el guardià de la cripta!
El gran lema de Vilafranca i els seus Vilafranquins “deixem-ho tot com està” es tracta de negar-se a tot,... però, com està ara??? escolteu,...us heu plantejat si com estava abans estava millor??? o si millorant les coses tindran un ús millor??
Recordo quan s'havien de fer obres a la plaça dels porcs..la gent deia de deixar-ho com era i com sempre no tocar res, no fos cas que es milloressin els espais de vilafranca! però qui em dirà que la plaça dels porcs no ha millorat??
doncs això és el que crec que es pretén amb la proposta de canvi d'ubicació.
Si, d'acord que ara amb els temps que corren hi ha problemes més importants, però ja sabeu com funcionen els governs, diuen per esperar reaccions...provocació!
OPINIO: la plaça jaume I necessita una reordenació general, que no vol dir canviar-li la cara!!! Simplement serien unes petites intervencions per millorar-ne l’espai en general: potser no ca...
Anna  - Siguem oberts! (part 2)   |IP:88.26.98.xxx |21-02-2010 11:38:52
PINIO: la plaça jaume I necessita una reordenació general, que no vol dir canviar-li la cara!!! Simplement serien unes petites intervencions per millorar-ne l’espai en general: potser no cal que existeixin les voreres, potser no cal que hi hagi la diferenciacio de 10 cm entre la zona peatonal i la rodada, potser es podria fer un paviment continuo, treure'n el famos banc de mitja lluna i canviar de lloc el monument i aixi aconseguir un millor espai continuo que s’agrairïa durant el vijazz, el correfoc, l’entrada de sant fèlix... que ho agrairïen les persones amb mobilitat reduïda, les mares amb cotxets i persones amb cadires de rodes. On es millorarien i es recuperarien les visuals.
El tema APARCAMENT...Vilafranquins, Vilafranquines, hem fet un parell de tronades a l’altra rambla per unes “fantàstiques obres de millora” de la rambla sant francesc, així que esperem que això serveixi per una REDUCCIO d’aparcaments al centre de la vila! Que l’ajuntament es posi d’acord amb els veïns i e...
Anna  - Siguem oberts! (part_3)   |IP:88.26.98.xxx |21-02-2010 11:39:32
El tema APARCAMENT...Vilafranquins, Vilafranquines, hem fet un parell de tronades a l’altra rambla per unes “fantàstiques obres de millora” de la rambla sant francesc, així que esperem que això serveixi per una REDUCCIO d’aparcaments al centre de la vila! Que l’ajuntament es posi d’acord amb els veïns i els cedeixi unes places d’aparcament o el que faci falta,... TOT SIGUI PER MILLORAR LA CIRCULACIÓ I REDUÏR LES MOLÈSTIES ALS CIUTADANTS!
Anònim   |IP:83.41.36.xxx |15-04-2010 13:46:37
ara que ja s'acaba tot el tema de la Rambla de Sant Francesc, ja és hora que es comenci a pensar en la reforma de la Vall del castell, la plaça de l'oli i la plaça de Jaume I, que siguin illa de vianants, sense cotxes, i de pas que comencin a pensar on posen el monument als castells, que allà al mig fa nosa, fisica i visual.
clecaire  - aneu fins   |IP:95.21.9.xxx |24-04-2010 00:21:10
a mi m'agradaria trasladar-lo a vilanova,a la platja del far que es el primer lloc on van asaijar els BORDEGASSOS DE VILANOVA
CARME  - SI HOME!!!!!!   |IP:80.26.21.xxx |27-04-2010 12:04:56
Des del meu punt de vista i com a veïna del centre és un disbarat no molesta per res!!!
al contrari forma part de l'atractiu i l'encant de la plaça Jaume I.
Sencillament hi han altres prioritats molt més importants per la vila.
El que hauriem de fer es pressió per acabar les obres del cubriment de la via, això si que és una molèstia per tota la vila!!!!!!


Lluis Maria Huix  - No way!   |IP:15.203.233.xxx |12-05-2010 22:16:24
Per mols anys duges vegadas al dia yo pasaba per la placa de Jaume I, anant i tornan a San Ramon, i cuan van pusar el monument al Castellers, fet per el meu professor, el Padre Perez, tota l'area es va convertir de un 'carreret' a una placa molt bonica. No cambies, please!
Desde Mountain View, Ca, USA, per un ex-Vilafranquin.
Eric  - Mai de la vida   |IP:193.152.195.xxx |12-06-2010 15:40:02
Aquest monument a estat sempre al la plaça de sant jaume I i a ningu mai se li a pasat per al cap treurel d'alla. I tampoc es treura mai.
Anònim  - juas juas   |IP:83.36.31.xxx |28-06-2010 19:26:34
ja veig aquests dos darrers comentaris, defensen el monument amb informació errònia:
1- no és del pare Perez el monument, si no del Josep Cañas, i el van posar quan ja era una plaça amb arbres a banda i banda des de començaments del segle XX.
2- no és la plaça de Sant Jaume I (a no ser que ja l'hagin canonitzat i no ho sapiguem)si no de Jaume I, el rei

que el treguin ja, i no parlem de prioritats, les prioritats son la gana al mon i les guerres, hauriem de deixar de millorar vilafranca per això, tenim (ho hauriem de tenir-aconseguir diners per tot, per això hi ha l'ajuntament i els organismes varis)
aquesta setmana al Vijazz ja podreu veure la nosa que fa per l'escenari
Oriol  - I de passada...   |IP:62.57.202.xxx |05-07-2010 00:08:04
Penso que es una bona idea. Es mes, aprofitant, podriem dinamitar Santa Maria i el palau Balta, així guanyariem un accés més ample de cara a la parellada i de passada, s'arregla el problema del "carrer dels pixats"... I pel que fa a l'emplaçament, podriem posarlo al mig de la rotonda que farem a davant de la central de caixa penedès i posar-li forces floretes, que queda MOOOOLT macu!
Maria   |IP:193.153.34.xxx |05-07-2010 19:36:31
A mi el què em molesta són les terrasses del Café Wilbi i del paqui. No es pot passar per passeig i les voreres són massa estretes!!!
pau  - i un be negre   |IP:88.22.57.xxx |15-07-2010 19:27:23
si hem de tornar-ho tot tal i com estava a l'any 36 tenim feina per llarg.
Visca les capullades!
Gral. Ísimo  - Monument al Generalisimo   |IP:88.11.96.xxx |23-07-2010 10:42:07
Digueu-ho clarament, no el voleu treure perqués és Als Castellers. Si fos del Generalísimo Franco, no tindrieu inconvenient en qué portés més de 40 anys, i segur que en el lloc on està faria molta nosa perquè talla el pas i la visió. I si tinguessiu la desgràcia de tenir algun familiar amb mobilitat reduïda també us faria nosa!
I una altra cosa, quan el van posar la Plaça portava més de 40 anys tal com era, perquè s'havia de canviar llavors?
Mercè.  - Ai, ai, ai...   |IP:83.46.251.xxx |30-08-2010 18:17:21
Què potser no teniu present la crisi que no sabem si acabarà mai????
Insensats tots els que voleu fer remenetes per canviar les coses de lloc!!!
Què potser us penseu que fer-ho no costa calers???
Doncs qui vulgui canviar el monunene als Castellers, que ho faci de la seva butxaca i de pas, que tregui els maleïts "graons" de la plaça de sta. Maria!
Tot plegat, em sembla una idea de "pati d'escola" (més aviat de parvulari), amb la de problemes que hi ha per resoldre...
Srs, veins... estàn vostés a l'atur i no saben cóm passar l'estona???
Després d'aquesta proposta... què més s'els acudirà??? Potser canviar la Premsa de vi que hi ha a l'Avinguda de Tarragona???
I si ens venem tooooota la Vila sencera als japonesos perque la muntin pedra a pedra al seu país???

Més serietat, senyors veïns!!!

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

Altres Notícies

  • 10.09.10 Actualitat | BAIX PENEDÈS
    El president del Comité Unitari de Personal (CUP) de l'Ajuntament de Calafell, Javier Estepa, tot i que l'alcalde, Jordi Sánchez, es va negar a signar el nou conveni laboral del consistori, ha destacat que finalment la voluntat de l’equip de govern és la d’aprovar el conveni quan més aviat millor i alhora avançar la realització de l’estudi i valoració dels llocs de treball que es pretén es pugui aplicar abans de finals d’aquest any.
  • 09.09.10 Actualitat | ALT PENEDÈS
    Set empreses s’han presentat al concurs públic per a l’adjudicació de la Zona de Desenvolupament Prioritari (ZDP) que correspon a la zona de l’Alt Penedès/Alt Camp, en concret al parc eòlic que la Generalitat va aprovar per instal·lar al terme municipal de Pontons un màxim de 33MW. En aquesta primera fase que consistia a acreditar la suficiència documental, finalment han estat 20 les empreses que en el conjunt de Catalunya, on hi ha un total de set ZDP, han superat els barems i han acreditat la seva capacitat legal, tècnica i econòmica-financera per prendre part en el concurs de licitació final. L’objectiu final a Catalunya és arribar als 3.500 MW d’energia eòlica instal·lats l’any 2015 que recull el Pla de l’Energia de Catalunya.
  • 09.09.10 Societat | VILAFRANCA
    altA partir d’aquest diumenge 12 s’establirà a la prohibició de circulació i d’estacionament la plaça de Jaume I, entre les 10 del matí i les 12 de la nit. Amb aquesta mesura es pretén guanyar per als ciutadans un espai de lleure sense vehicles en el nucli antic de la Vila.
  • 09.09.10 Societat | VILAFRANCA
    altEl cos d’Agents Rurals de la Generalitat (CAR) de l’Alt Penedès va sorprendre fa un parell de setmanes dos pescadors de nacionalitat romanesa que havien pescat 84 carpes sense disposar de llicència administrativa, dins dels límits del refugi de pesca del Pantà de Foix, just al terme municipal de Castellet i la Gornal. La zona en què els pescadors denunciats pescaven, protegida pel PEIN i per un Pla especial de protecció (Parc del Foix de la Diputació de Barcelona), és una espai de reproducció de la carpa, un fet que explica la diversitat de mides dels exemplars capturats (entre sis i quaranta centímetres de llargària).
  • 09.09.10 Societat | VILAFRANCA
    alt“Fer una pàgina web que sigui molt propera a la ciutadania”. Aquest és l’objectiu principal que ha portat Esquerra de Vilafranca ha elaborar una nova pàgina web, segons paraules del secretari de política municipal i membre de la comissió electoral, Albert Zafra. La web, “més dinàmica que l’anterior”, és operativa des d’aquesta setmana, ofereix un disseny totalment renovat, modernitzant-la i adaptant-la d’aquesta manera a la nova imatge del partit, i permet que els continguts es puguin compartir a través de les xarxes socials (facebook, twitter).
  • 09.09.10 Societat | VILAFRANCA
    Un any més amb l’arribada del setembre, passats els mesos d’estiu i coincidint amb l’inici del nou curs acadèmic arriben també els problemes habituals i de cada any amb el transport públic per carretera amb bus de la línia Vilafranca-Barcelona que cobreix la concessionària Hispano Igualadina-Monbús. Aquests dies ha arribat a la nostra redacció la queixa d’alguns usuaris d’aquest servei públic que han vist aquests dies com novament i sense previ avis la companyia suprimia alguna de les expedicions.
  • 07.09.10 Societat | BAIX PENEDÈS
    L'Ajuntament de Calafell ha signat un conveni pel qual es permet proveir d'accés a Internet per banda ampla a través de radiofreqüència a un seguit d'urbanitzacions del municipi.

Miradors

Carr_Avinyo
Fontrubi
Paisatge_penedes
web-CANTALLOPS-Alt-Peneds
web-CASTELL-DE-SUBIRATS-I-MONTSERRAT
web-Can-Cruset-avui
web-Capella-S-Miquel
web-Crestabocs---CANTALLOPS-020
web-Font-Cusc
web-IMG_4821m2
web-Imagen-leica-francesc-689
web-MIRADORS-DEL-PENEDES-1-8-10-DES-DE-FONTRUBI-1
web-MIRADORS-DEL-PENEDES-1-8-10-SANTA-FE-DEL-PENEDS
web-MIRADORS-DEL-PENEDES-1-8-10-des-de-Fontrubi
web-MIRADORS-DEL-PENEDES-CASTELL-DE-SUBIRATS-I-SANT-SADURNI
web-MIRADORS-DEL-PENEDES-SANT-MARTI-SARROCA
web-Mare-Rfols
web-Mas-Pontons
web-Masia-Sub
web-Mirador-de-Vilafranca-2
web-Montmell
web-Ovell-c
web-Posta-dijous
web-SANT-SEBASTIA-DELS-GORGS-1
web-SANTA-FE-DEL-PENEDES
web-SANTA-FE
web-SDC10227
web-SDC10342
web-SDC10344
web-SDC10397
web-SDC10734
web-SDC10738
web-SDC10748
web-SDC10943
web-SDC10976
web-Sant-Sebastia-dels-gorgs
web-Santa-fe---Marta-Fos-1
web-Santa-fe---Marta-Fos-2
web-Torre-Subirats
web-Vinya-C
web-Vinya-i-roselles
web-desde-Fontrub
web-habitacion-vistas-2
web-pacs
web-vinyes-Fontrubi
web-vista-casa-2
web-vista-casa-rural
web-vistas-entorno-2
web-vistas-entorno_picnik